Ev Alırken Tapuda İstenen Evraklar

Ev alırken tapuda istenen evraklar, ev sahibi olacak her vatandaşın hazırlaması şart olan belgelerdir. Günümüzde herkes kiradan çıkarak, kendine ait bir evi olsun ister. Ancak pek çok kişi bu esnada hangi belgelerin gerekli olduğunu ya da nereye başvuru yapması gerektiğini bilmez...

Ev Alırken Tapuda İstenen Evraklar
04 Ocak 2021 - 12:57

Ev alırken tapuda istenen evraklar, ev sahibi olacak her vatandaşın hazırlaması şart olan belgelerdir. Günümüzde herkes kiradan çıkarak, kendine ait bir evi olsun ister. Ancak pek çok kişi bu esnada hangi belgelerin gerekli olduğunu ya da nereye başvuru yapması gerektiğini bilmez.
En az ev alırken tapuda istenen evraklar kadar mühim olan bu husus, pek çok vatandaşın işini uzatmaktadır. Dolayısıyla tüm işlemlerinizi kısa yoldan halletmek istiyorsanız, ilk olarak inceleme yapmalı ve sizlerden nelerin talep edildiğini öğrenmeniz gerekir. 
Bu nedenle söz konusu evrakların hepsini temin ettikten sonra, Tapu Genel Müdürlüğüne giderek, gerekli başvurunuzu yapmanız şarttır. Burada ödenen bir tapu harcı da mevcuttur.

Ev Alırken Hangi Evraklar Gerekli?

Ev alırken hangi evraklar gerekli? Ev sahibi olmaya hazırlanıyorsanız, öncelikle şu belgelere sahip olmanız gereklidir.
  • Eğer işlemler bir vekâlet aracılığıyla gerçekleştirilecekse noterdan alınan, onaylı bir vekâletname şarttır.
  • Zorunlu Deprem Sigortası, DASK mevcutsa, güncel durumu incelenmelidir.
  • Emlak vergisi ve tapu harcı, işlemler öncesinde ödenmelidir. Burada hem alıcı hem de satıcı tapu harç masraflarını eşit miktarda ödeyecek olup, tapu işlemlerinden önce verilmelidir.
  • Gerekli alım ve satım işlemlerinde tapunun fotokopisi ya da aslı şarttır.
  • Vergi borcu yoktur yazısı, belediye’den temin edilmelidir. Geçmiş borçlarda ise ödendi yazısı lâzımdır.
  • Nüfus Cüzdanı ve bir adet fotokopisi gereklidir.
Ev alırken hangi evraklar gerekli? Bunun için mevzubahis evrakları hazırlarsanız, gerekli işlemleri anında başlatabilirsiniz. Eğer belgeleri edinmeden Tapu Genel Müdürlüğüne başvurursanız, sizden gerekli evrakları getirmenizi söyleyecekleri için, işlemleriniz uzayacaktır.

Tüzel Kişilerİçin Hangi Evraklar Gerekli?

Tüzel kişiler için hangi evraklar gerekli? Eğer tüzel kişilik olarak işlem yapıyorsanız, temin etmeniz gereken belgeler de farklılık arz eder. Bunun için şu evrakları hazırlamanız gerekir.
  • Firma adına gerekli satışlar, bir vekâletname vasıtasıyla yapılacaksa ilgili vekâletnamenin aslı alınmalıdır.
  • Harca tabi durumda olan ve belediyeden alınan rayiç değer ile vergi borcu olmadığına dair yazı.
  • Firmanın yetkili kişisine ait olan imza sirküleri
  • Vergi levhasının örneği ve aslı
  • Hüküm olarak Türk Ticaret hükümleri kapsamınd olan firmaların, Ticaret Sicil Memurluğu tarafından düzenlenerek ele alınan; taşınmaz durumda olan mallarla alakalı satış işlemlerin yetkililere ait kimlik bilgilerinin mevcut olduğu bir yetki belgesi
  • Tüzel kişinin tabi olduğu Sanayi ve Ticaret odası müdürlüğünden, tasdikli şekilde temin edilen yetki belgesinin ilgili işlemlerin gerçekleştirildiği yıla ait olmalıdır.
Tüzel kişiler için hangi evraklar gerekli? Eğe alım-satım işlemlerinde tek taraf dahi tüzel kişi olursa, gerekli evraklar farklılık gösterir. Bu sebeple yanlış belgelerle Tapu Genel Müdürlüğüne giderseniz, hatalı belge getirdiğiniz için size nelerin gerekli olduğu söylenecektir.

Tapuya Nasıl Başvuru Yapılır?

Tapuya nasıl başvuru yapılır? Bunun için deneyebileceğiniz iki seçenek vardır. Bunlardan ilki, e-randevu ile başvuru yapmaktır.  Bunun için şu yolları izlemek kâfidir.
  • Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü resmi sayfasına girin.
  • Burada görülen yeni randevu al adlı butona basın. Yönlendirdiğiniz sayfa bir hatırlatma babında olup, kullanıcı sözleşmesi özelliği taşımasına binaen kutucuğa işaret verilmeli.
  • Alt kısımda gördüğünüz 6 haneli güvenlik kodunu yazın. Sonrasında karşınıza bazı adımlar çıkacak.
  • Bu ekranda kimlik verilerinizi ve iletişim bilgilerinizi yazarak, işlem yapacağınız Tapu Genel Müdürlüğünü seçmeniz gerekli.
  • Bundan sonra söz konusu işlemin niteliğini seçin.
  • En son istediğiniz tarihi belirterek, uygun saatler arasında bir tercihte bulunmanız gerekli. Randevu alma tamamlandıktan sonra, tarafınıza mail gelecektir.
Gün içerisinde sistemden alabileceğiniz maksimum sayı 1 ile sınırlıdır. Ayrıca bir yılda 5 kez randevu talebi alır, ancak gitmezseniz hizmeti kullanamazsınız.
Tapuya nasıl başvuru yapılır? Bunun için diğer yöntem ise, bizatihi gitmenizdir. Bunun için bir sıra almanız gerekir.  Ardından çağrıldığınızda bir randevu belirlersiniz ve tarafınıza SMS gelir. Sonrasında tapu harcını verip, dekont ve diğer evrakları hazırlayarak, zamanında kurumda olmanız şarttır.
Eğer Tapu Genel Müdürlüğüne başvurunuzu bu kaideler çerçevesinde yaparsanız, tüm işlemler kısa sürede bitecektir. Böylece kurumda hiçbir zorluk çekmeden ve beklemeden bir ev sahibi olabilirsiniz.

Bu haber 2451 defa okunmuştur.

YORUMLAR

  • 0 Yorum