Sosyal Medya Yöneticiliği Nedir?

Sosyal medya yöneticiliği nedir? sorusu dijital alana olan ilginin günden güne artması ve tüm sektörlerin yeniden şekillenmeye başlamasıyla birlikte en çok merak edilen sorulardan biri haline gelmiştir...

Sosyal Medya Yöneticiliği Nedir?
30 Aralık 2020 - 11:05

Sosyal medya yöneticiliği nedir? sorusu dijital alana olan ilginin günden güne artması ve tüm sektörlerin yeniden şekillenmeye başlamasıyla birlikte en çok merak edilen sorulardan biri haline gelmiştir. Birçok kişi sosyal medya yöneticiliğinin ne olduğunu, sosyal medya yöneticilerinin ne yaptığını, ne kadar kazandığını ve bu meslekle alakalı daha pek çok konuyu merak etmektedir.
Günümüzde teknoloji sürekli gelişmektedir. Bu bağlamda meslekler de değişiklik göstermekte hatta pek çok meslek grubu eski ilgisini kaybederek ortadan kalkmaktadır. İnternet çağında dünyaya gelmiş olan ve bu konuya ilgisi olan kişiler ise dijital alanda yapabilecekleri meslekleri merak etmekte ve bu yönde bir kariyer planı oluşturabilmeyi hedeflemektedirler.
Dijital alanda ve özellikle de sosyal medya konusunda iş yapmak isteyen kişiler için en ilgi çekici meselelerden biri de sosyal medya yöneticiliği nedir? olmaya başlamış durumdadır. Sürekli olarak ilginin arttığı bu alanda başarı elde etmek ve iyi bir kariyer planı oluşturmak için birçok detayın değerlendirilmesi gerekmektedir.

Sosyal Medya Yöneticisi Ne Yapar?

Sosyal medya yöneticisi ne yapar? Diye sorulduğunda şirket için dijital alanda önemli işleri gerçekleştirdiği anlaşılmaktadır. Temsil edilen markayı sosyal medya platformlarında başarılı bir şekilde sunmak ve markanın yaratmak istediği genel izlenime uygun paylaşımlar üretebilmek sosyal medya yöneticisinin gerçekleştirmesi gereken en önemli işlerdendir. 
Toplumla ilişkileri sosyal medya aracılığıyla gerçekleştirirken sosyal medya yöneticisi ne yapar? Diye sorulduğunda marka ile toplum arası ilişkileri dengeli ve doğru bir şekilde sağlamaya çalıştığı anlaşılmaktadır.

Sosyal Medya Yöneticisi Sorumlulukları

Sosyal medya yöneticisi sorumlulukları hakkında bilgi sahibi olmak sosyal medya yöneticiliğini anlamayı sağlamak açısından faydalı olacaktır. Bu meslek grubunda iş sorumlulukları genel itibariyle sosyal medya alanını kapsamakla birlikte çeşitli olması ve sürekli olarak aktif bir alanda iş yapması bakımından yorucu olabilmektedir. Günümüzde firmaların kimliklerini özellikle dijital ortamlarda sürdürdüğü düşünüldüğünde sosyal medya yöneticisi sorumlulukları son derece önemli olduğu anlaşılmaktadır. Bu bağlamda sorumluluklar şöyle sıralanabilir:
  • Tüm sosyal medya platformlarına hâkim olmak.
  • Sosyal medyada popüler içerikleri ve ilgi çeken trendleri doğru, etkin bir şekilde takip etmek.
  • İlgi çeken içeriklere ve gündeme bağlı olarak paylaşım yapmak.
  • Doğru sosyal ağ stratejilerini belirleyerek firmanın sosyal medya platformlarında ilgi çekmesini ve etkileşiminin artmasını olanaklı hale getirmek.
  • Sosyal medya paylaşımları için etkili görseller hazırlamak. Bunun için Photoshop, illustrator gibi grafik programlarını iyi kullanabilmek
  • Video edit programlarını kullanabiliyor olmak ve bu bağlamda kaliteli içerik üretebilmek.
  • Diğer sosyal medya yöneticilerini ve sosyal medya hesaplarını düzenli takip etmek, rakip değerlendirmesini yapmak, buna uygun ilerlemenin nasıl olacağını kararlaştırmak.
  • Sosyal medyada başarı elde edebilmek için içeriklerin kalitesini sürekli geliştirmek, sosyal medya kullanıcılarının alışkanlıklarına, istek ve taleplerine hâkim olmak.

Sosyal Medya Yöneticisi Gereksinimleri

Sosyal medya yöneticisi gereksinimleri, sosyal medya yöneticisinin işlerini başarıyla tamamlayabilmesi için gerekli olan niteliklerdir. Bununla birlikte şirketler de sosyal medya yöneticisi seçiminde belli kriterlere dikkat etmekte ve buna uygun olacak şekilde sosyal medya yöneticisi alımlarını gerçekleştirmektedir. Dolayısıyla sosyal medya yöneticisi olmak isteyen kişilerin kendilerinde belli özellikleri bulundurması ve kendini geliştirmesi gerekir. Sosyal medya yöneticisi gereksinimleri şunlardır:
  • Sosyal medya pazarlama yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak.
  • Sosyal medya stratejileri geliştirebilmek.
  • Sosyal medya platformlarına hâkim olmak ve burada etki yaratabilme kabiliyetine sahip olmak.
  • Sosyal medyada kullanılabilecek doğru iletişim yöntemleri hakkında bilgili olmak.
  • Grafik tasarım ve uygulamaları hakkında temel bilgilere sahip olmak ve bunları paylaşımlarda uygulayabilmek.
  • Sosyal medyadaki etkileşimleri ve firma bilgilerini, kampanyaların başarılarını ölçerek raporlayabilmek.

Bu haber 717 defa okunmuştur.

YORUMLAR

  • 0 Yorum