Makarna Diyeti Listesi ve Diyette Makarna Yenir mi?

Son dönemlerde makarna diyeti hem ekonomik olması hem de doğal bir karbonhidrat kaynağı nedeniyle sıkça yapılmaktadır

Makarna Diyeti Listesi ve Diyette Makarna Yenir mi?
27 Ekim 2020 - 09:01

Son dönemlerde makarna diyeti hem ekonomik olması hem de doğal bir karbonhidrat kaynağı nedeniyle sıkça yapılmaktadır. Diyette Makarna Yenir mi? Birçok kişinin merak ettiği bir konu diyette makarna yenir mi sorusudur. Diyet yaparken sağlıklı karbonhidrat almak için makarna oldukça iyi bir besindir. Aldığınız kiloların kaynağı yapay şeker ve sağlıksız yağlar olduğu için diğer besinlerde olduğu gibi abartıya kaçmadan makarna tüketebilirsiniz. Ancak makarna içerisine ne koyduğunuz bu noktada belirleyici olur. Makarnayı yağlı ve soslu, peynirli vs. yaparsanız kilo aldırıcı bir hale dönüşecektir. Bu açıdan makarnayı diyette doğru tüketmeniz çok önemlidir. 1 Günlük Makarna Diyeti Listesi Bir günlük makarna diyeti listesi için haşlanmış makarna odağında çeşitlerinizi oluşturabilirsiniz.  Akşam yemeklerinde sadece bir aktivite spor vs. ertesinde haşlanmış makarna yemelisiniz. Sabah, 3 tane yağsız zeytin, 2 tane haşlanmış yumurta ve biber, maydanoz vs. yeşillik Öğle, bir parça et üzerine veya sadece yağsız makarna ve yeşil salata karışımı Akşam, bir porsiyon tavuk eti, spor yapılmışsa yarım tabak haşlanmış makarna sade Tek Gıdalı Diyetler Sağlıklı mı? Birkaç gün için tek tip gıdaya odaklanarak diyet yapılabilir. Ancak genel olarak diyet süresince proteini baskın olan ve doğal karbonhidrat içeren besinleri sürekli almaya çalışmalısınız.  Bu aynı şekilde et tüketiminde de geçerlidir. Her gün et yerken yeşillik,  bazen köfte vs. gibi değişik protein kaynaklarına odaklanabilirsiniz. Makarna diyetinde de bolca yeşillik ve yağsız etle tüketim idealdir. Önce protein almak bir zaman dilimi dışında her zaman alışkanlık haline getirilmesi gereken bir durumdur. Diyette Makarna Yenir mi? Diyette Makarna Sosu Sağlıklı soslar yapabilir, kilo aldırmayan makarna diyeti ile keyifle kilo verebilirsiniz. Bu sosta sanılanın aksine domates sosu kullanmamanız gerekiyor. Çünkü domates içerisindeki bir madde karbonhidratla bir araya geldiğinde kan şekerinizin dengesini bozabiliyor. Bu nedenle şu malzemeleri kullanabilirsiniz: Yeşilbiber, kırmızıbiber Yeşil soğan, beyaz- mor kuru soğan Maydanoz Kırmızıbiber tozu Kültür mantarı vs. kullanılabilir. Diyet Makarna Sosu Nasıl Hazırlanır? Diyet makarna sosu hazırlamak için haşlama makarnayı suyundan ayırmayacak şekilde öncelikle bir yerde bekletmelisiniz. Ayrı bir yerde, içerisine yağ koymadan biber, soğan, sulandırılmış salça, isteğe göre mantar veya başka bir malzeme eklenir. Soğanlar ve biberler yumuşayarak hafif kızarınca salçayı eklemek önemlidir. Bu halde biraz daha kavurursunuz ve maydanoz eklemesi ile makarna üzerine dökebilirsiniz. Mantar yerine et çeşitlerinden de pişirerek yağsız şekilde koyabilirsiniz. Fakat eti önce yemek isteyenler için sebzeli sos öncelik olabilir. Makarnada Protein Var mı? 100 gram makarna içerisinde ortalama 10-11 gram protein vardır. Bu açıdan sporcular için sağlıklı bir karbonhidrat ve protein kaynağıdır. Spor yaptıktan sonra haşlanmış makarna tüketerek kaslarınızın güçlenmesine katkıda bulunabilirsiniz. Baskın besin değeri karbonhidrat olduğu için spordan hemen sonra bu besinden alabilirsiniz. Protein yönü güçlü olan yemekleri ise spordan birkaç saat önce tüketmeniz gerekir. Makarna Ne Zaman Yenir? Makarna,  spordan hemen sonra yağsız şekilde veya öğle yemeklerinde normal öğün olarak tercih edilebilir. Spor yapanlar için akşam saatleri de tüketime uygundur. Haşlanmış Makarna Kalorisi 100 gram haşlanmış makarna kalorisi 85 kcal olarak ortalama değerle bilinmektedir. Haşlama makarnaya yağlı ve ağır sos kattığınızda bu 3 kata kadar çıkan bir kcal demektir.  Ağır işte çalışmıyorsanız ya da çok yoğun bir spor düzeniniz yoksa haşlama makarna ile sınırlı kalmanız önerilir. Kilo vermek yediklerinizle ve hareketinizle doğrudan alakalıdır.

Bu haber 4426 defa okunmuştur.

YORUMLAR

  • 0 Yorum