Araba nereden su kaçırır?

Araba Nereden Su Kaçırır? Bilmeniz Gerekenler

Aracından damlayan suyu fark ettiğinde panik yapmak yerine durumu soğukkanlılıkla değerlendirmek önemli. Deneyimlerime göre, arabaların su kaçırmasının birkaç temel ve oldukça yaygın nedeni var. Bu nedenleri bilmek, sorunun kaynağını anlamana ve doğru önlemleri almanla sana büyük fayda sağlar.

  1. Soğutma Sistemi Kaçakları: En Sık Karşılaşılan Sebep

Aracının motorunun aşırı ısınmasını önleyen soğutma sistemi, en çok su kaçağı yaşanan yerlerin başında geliyor. Bu sistemde dolaşan su (genellikle antifriz ile karıştırılmış), çeşitli bileşenler aracılığıyla motoru soğutur.

* Radyatör: En bilindik parçalardan biri. Zamanla oluşan küçük çatlaklar, paslanma veya bağlantı noktalarındaki gevşemeler radyatörden su sızdırmasına yol açabilir. Özellikle ön tarafta, aracının altında bir su birikintisi görüyorsan, ilk şüphelilerden biri radyatör olmalı.

* Hortumlar (Su Boruları): Motorun farklı parçalarına su taşıyan kauçuk hortumlar, zamanla sertleşebilir, çatlar veya bağlantı yerlerinden gevşeyebilir. Bunların gözle kontrolü ve gerektiğinde değiştirilmesi şart. Özellikle motorun etrafında ıslaklık fark ettiğinde hortumları ve bağlantı noktalarını kontrol et.

* Su Pompası: Motorun suyunu sistem içinde dolaştıran pompanın contaları aşındığında veya kendisi hasar gördüğünde kaçaklar meydana gelebilir. Genellikle motorun ön tarafında, kayışların olduğu bölgede bir sızıntı varsa akla ilk gelmesi gereken parçalardan biri su pompasıdır.

* Hararet Müşürü ve Termostat Konutları: Bu küçük parçaların etrafındaki contalar da zamanla bozulabilir ve su kaçağına neden olabilir. Bu tür kaçaklar genellikle daha küçük çaplı olur ama ihmal edilmemelidir.

Pratik Öneri: Aracını çalıştırdıktan sonra motorun çevresinde ıslaklık, damlama veya rengarenk (antifrizin rengine göre) sıvı birikintisi var mı diye kontrol et. Özellikle park ettiğin yerde damlayan sıvının rengi, aracının soğutma sıvısının rengiyse (genellikle yeşil, kırmızı veya mavi renkte olur), sorun büyük olasılıkla soğutma sistemindedir.

  1. Klima Sistemi Damlaması: Normal mi, Değil mi?

Yaz aylarında veya nemli havalarda aracının altında su birikintisi görmek seni şaşırtmasın. Klimanın çalışma prensibi gereği bir miktar su damlaması tamamen normaldir.

* Yoğuşma: Klimanın soğutma yaparken havada bulunan nemi yoğuşturması ve bu yoğuşan suyun dışarı atılması gerekir. Bu genellikle aracın orta alt kısmından akan temiz bir sudur.

Ancak, klimayı çalıştırdığında damlayan su normalden fazlaysa veya suyun rengi farklıysa dikkatli olmak gerekir.

* Tahliye Deliğinin Tıkanması: Klima sisteminin yoğuşma suyunu dışarı atan tahliye borusu zamanla çamur, yaprak veya diğer kirleticilerle tıkanabilir. Bu durumda su, aracının içine sızmaya başlar ve özellikle paspasların ıslanmasına neden olur. Bu durum hem aracının içine kötü koku yayılmasına hem de zamanla nemden dolayı çürümelere yol açabilir.

Pratik Öneri: Eğer aracının altında damlayan su berrak ve kokusuzsa, büyük olasılıkla klimadan kaynaklanan normal bir durumdur. Ancak damlayan su renkliyse, yağlıysa veya aracının içine doğru bir sızıntı varsa, bir uzmandan yardım almalısın. Klima tahliye deliğinin temizlenmesi genellikle basit bir işlemdir.

  1. Silecek Suyu Rezervuarı ve Hortumları: Gözden Kaçan Noktalar

Ön camı temizlemek için kullanılan silecek suyu sistemi de zaman zaman kaçaklara neden olabilir. Bu kaçaklar genellikle diğerlerinden daha az kritik gibi görünse de, suyun yanlış yere akması ve elektrik tesisatına zarar vermesi gibi sorunlara yol açabilir.

* Rezervuarın Çatlaması: Silecek suyu deposu (genellikle motor bölmesinin kenarında, mavi veya beyaz plastik bir kapakla belli olur) zamanla darbelere veya soğuk havaya bağlı olarak çatlayabilir.

* Hortum Bağlantıları: Rezervuardan silecek motoruna giden ince hortumların bağlantı noktaları gevşeyebilir veya hortumun kendisi zarar görebilir.

Pratik Öneri: Eğer silecek suyunu doldurduğun bölgenin etrafında sürekli bir ıslaklık görüyorsan veya silecekleri kullanmadığın halde su seviyesinin azaldığını fark ediyorsan, silecek suyu deposunu ve hortumlarını kontrol etmelisin. Bu tür bir kaçak genellikle suyun renginde bir değişiklik yaratmaz, sadece su seviyesinin düşmesiyle kendini belli eder.

Bu üç ana noktayı göz önünde bulundurarak aracının su kaçaklarının kaynağını daha rahat anlayabilirsin. Unutma, erken teşhis her zaman daha büyük sorunları ve maliyetleri önler.