Kubaşık Öğrenme Nedir?

Kubaşık öğrenme nedir? Eğitim-öğretimin öneminin arttığı günümüzde, bu süreçte daha çok verim alabilmek için pek çok yeni yöntem keşfedilmiştir. Bunlardan birisi olan kubaşık öğrenme, aynı zamanda iş birliğine dayalı öğrenme olarak da bilinir....

Kubaşık Öğrenme Nedir?
06 Ocak 2021 - 11:00
Kubaşık öğrenme nedir? Eğitim-öğretimin öneminin arttığı günümüzde, bu süreçte daha çok verim alabilmek için pek çok yeni yöntem keşfedilmiştir. Bunlardan birisi olan kubaşık öğrenme, aynı zamanda iş birliğine dayalı öğrenme olarak da bilinir.
Bu sistem sınıf ortamında yapılmakta olup, küçük boyutlu kümeler meydana getirilir. Ardından akademik mevzular üzerine birbirlerine yardımcı olurlar. Bu sayede başarı daha fazla arttırılarak, daha etkili öğrenme sağlanır. Paylaşım ve uzlaşım odaklı olan kubaşık öğrenme; hem sosyal ilişkileri, hem de sorumluluk sahibi olmayı geliştirir.

Kubaşık Öğrenmeyi Hangi İlkeler Daha Etkili Yapar?

Kubaşık öğrenmeyi hangi ilkeler daha etkili yapar? Bu süreçten verim alınabilmesi için, kullanılabilecek bazı yöntemler vardır. Böylece öğrencilerin öğrenme süreci desteklenerek,  alınan verim arttırılabilir.
  • Başarıya ulaşabilmek için eşit fırsat vermek.
  • Karma olarak meydana getirilen kümeler.
  • Her kümenin, işleyişinin değerlendirmeye tabi tutulması.
  • Kümenin büyüklük oranı.
  • Kümenin toplumsal becerileri.
  • Yapılan yüz yüze ve destekleyici nitelikte etkileşim.
  • Olumlu yönde bağımlılık.
  • Küme içerisinde bireysel sorumluluk.
  • Her kümenin amacı olması.
  • Grupsal ödül sistemi.
Bu ilkelere dikkat edilmesi, kubaşık eğitimden alınan kaliteyi, dolayısıyla öğrencilerin eğitim-öğretim sürecini olumlu yönde etkileyecektir. Böylece daha kısa sürede, daha fazla bilgi aktif şekilde öğrenilebilir.

Kubaşık Öğrenmede Nelere Dikkat Edilmeli?

Kubaşık öğrenmede nelere dikkat edilmeli? Bu hususta en önemli hususlardan biri, eğitimcinin heterojen özellikte kümeler meydana getirmesidir. Böylece değişik bir yapı, farklı görüşler meydana getirerek öğrenmeyi destekler.
Bununla birlikte sistemin, öğrencilere de öğretilmesi ve dikkatli olunması gerekir.  Böylece kişiler kendisinden nelerin istendiğini ve neleri yapması gerektiğini anlayabilir. Ayrıca eğitimden önce ön hazırlık yapılması, bu süreci kolaylaştırıcı bir etmendir.
Eğitimci de çalışma esnasında öğrencileri kontrol etmeli ve gerekli teşvikleri sağlamalıdır. Ancak öğrenciler de, materyal bakımından her zaman hazırlıklı olmalıdır.  Bununla beraber, tekniğin uzun kullanımı, sıkıcı da olabilir.
Bu sebeple her zaman kullanılmaması ve ara ara uygulanması, daha iyi sonuçlar verecektir.

Kubaşık Öğrenmede Kullanılabilecek Teknikler

Kubaşık öğrenmede kullanıbilecek teknikler birden fazla olup, bunlardan herhangi biri tercih edilebilir.
  • Başarı bölümleri tekniği
  • Birleştirme tekniği
  • Takım tarafından desteklenen bireyselleştirme tekniği
  • Karşılıklı Sorgulama Tekniği
  • Takımlar, oyunlar ve turnuvalar tekniği
  • Düşünme, eşleşme ve paylaşma tekniği
  • Birlikte Öğrenme Tekniği
Bunların her biri farklı şekilde uygulanır. Başarı bölümleri tekniğinde küme üyeleri beraber çalışarak, bu şekilde öğrenme yapılır. Ancak sınavlara katılım bireyseldir. Aritmatik ortalama alınırken de grup ortalaması puanı ele alınır.
En güçlü teknik ise birleştirme tekniğidir. Burada ilgili konu, kısımlara ayrılarak, kişiler devreye girer.  Bunlar uzman olup, ardından aynı kısım üzerine uzman kişiler bir araya gelip, profesyonel gruplar meydana getirilir. Bu sayede konular daha derin ele alınır ve uzmanlaşma sağlanır.
Sonrasında ise uzmanlar kendi gruplarına dönüş yaparak, onlara öğretme yapar. Ardından tüm kısımlardan sınav yapılır ve değerlendirme bireysel ve grupsal olarak gerçekleştirilir.
Takım tarafından desteklenen bireyselleştirmede ise iki eş vardır ve ikisi de birbirinden sorumlu yapılır. Burada bulunan kümeler heterojen olup, öğrenciler çalışacağı kişiyi bizatihi kendi seçer. Ardından kendilerinin ödev, test ve çalışmalarını değerlendirmeye tabi tutar. Tüm bu süreç, öğretmen kontrolünde yapılır. Bu şekilde her hafta sona erdiğinde bir değerlendirme yapılır.
Karşılıklı sorgulama tekniğinde ise gerekli sorular, öğrenciler tarafından belirlenir. Konuyu belirleyen kişi ise öğretmendir. Sonrasında sınıf, heterojen kümelere bölünür. Sonrasında hem öğretmen, hem de öğrenciler sorular meydana getirir. En sonda ise cevaplar tartışmaya alınır.
Bu haber 1843 defa okunmuştur.

YORUMLAR

  • 0 Yorum