Hamileliğin İlk Haftalarında Nasıl Beslenilmeli?

Hamileliğin ilk haftalarında nasıl beslenilmeli? Hamileliğin her dönemi, hem annenin, hem de bebeğin gelişmesi için önemlidir. Bu sebeple beslenmeye dikkat edilmedir. Hafta hafta ve aylara göre beslenme önerileri de farklılık göstermektedir...

Hamileliğin İlk Haftalarında Nasıl Beslenilmeli?
05 Ocak 2021 - 13:19

Hamileliğin ilk haftalarında nasıl beslenilmeli? Hamileliğin her dönemi, hem annenin, hem de bebeğin gelişmesi için önemlidir. Bu sebeple beslenmeye dikkat edilmedir. Hafta hafta ve aylara göre beslenme önerileri de farklılık göstermektedir.
Zira bebek geliştikçe, gereksinim duyduğu besin değerleri de değişmektedir. Bu nedenle süreçte ilk olarak doktora danışmanız ve bilgi almanız gereklidir.

Birinci ve İkinci Haftalarda Nasıl Beslenilmeli?

Birinci ve ikinci haftalarda nasıl beslenilmeli? Bu dönemde folik asit almanız tavsiye edilir. Folik asit, size bu gibi faydaları sağlar.
  • Erken doğum ile düşük yapma riskini düşürür.
  • Bebekte kırmızı kan hücreleri de olmak üzere dolaşım ve kan sistemini tamamlamada yardımcı olur.
  • Beyin ve omurilik gelişiminde önemli etken sahibidir.
  • Spida Bfida hastalığının önüne geçer.
Peki, folik asit günde ne kadar alınmalı? Gün içerisinde 400mcg olarak alınması önerilen bu değer, şu besinlerde vardır.
  • Yeşil yapraklı sebzeler
  • Portakal
  • Çilek
  • Kuru yemişler
  • Kahvaltılık tahıllar
  • Karnabahar
  • Kahvaltılık tahıl ürünleri
  • Fasulye
  • Fındık 
  • Pancar
Hamilelik döneminde alınması gereken belirli kalori oranları vardır. Bunları en iyi ve doğru öğrenebileceğiniz kişi doktordur. 

Üçüncü Haftada Nasıl Beslenilmeli

Üçüncü haftada nasıl beslenilmeli? Bu dönemde C vitamini almak oldukça önemlidir. Bu durumda alacağınız katkılar şöyledir.
  • ​​​​​​​Gebelik zehirlenmesini olasılığını düşürdüğüne yönelik iddialar söz konusudur.
  • Vücudu hastalıklara karşı korur vebağışıklık sağlar.
  • Kolajen üretimi sağlar.
  • Günde 85mg olarak alınması önerilen C vitamini, şu besinlerde bulunur.
  • Portakal
  • Brokoli
  • Çilek
  • Yeşil soğan
  • Kırmızı biber
  • Guava
  • Papaya
  • Kivi
  • Tatlı Patates
  • Ananas
  • Greyfurt
C vitamini sayesinde hem kendinizi, hem de bebeğinizi aktif şekilde koruyabilirsiniz.

Dördüncü Haftada Nasıl Beslenilmeli?

Dördüncü haftada nasıl beslenilmeli? Bu haftada kalsiyum oldukça önemli olup, şu faydaları bulundurur.
  • Bağışıklık sağlayarak, hastalıklara karşı sizi muhafaza eder.
  • Yeterli kalsiyum alınmaması durumunda kemikler zayıflar
  • Bebeğin dil ve kemik gelişimi için önemlidir.
Kalsiyum alabileceğiniz yiyecekler ise şöyledir.
  • Süt
  • Yoğurt
  • Peynir
Günde 1200mg olarak alınması tavsiye edilen kalsiyum; hem sizin, hem bebeğiniz için mühimdir.

Beşinci Haftada Nasıl Beslenilmeli?

Beşinci haftada nasıl beslenilmeli? Bu haftada potasyum alınması önerilir. Böylece göreceğiniz faydalar da şöyledir.
  • Kasları güçlendirir. Böylece Hamilelik sürecinde gelen krampların atlatılması da kolaylaştırır.
  • Kan basıncını düzenlemede yardımcı olur.
  • Preeklampsi’yi önlemede yardımcıdır.
  • Hamilelik süreci boyunca hücre dengesini; sodyum ile birlikte yerine getirir.
Peki, potasyum hangi besinlerde vardır?
  • Muz
  • Kepek
  • Avokado
  • Kuru kayısı
  • Portakal
  • Şeftali
  • Armut
  • Kuru ot
  • Havuç
  • Mercimek
  • Yer fıstığı
  • Bezelye
  • Tatlı patates
Potasyumun, günde 4700mg olarak alınması tavsiye edilir.

Altıncı Haftada Ne Alınmalı?

Altıncı haftada ne alınmalı? B12 vitamini tavsiye edilen bu haftada, böylece demirle beraber kan hücrelerinizi destekleyerek; sizin ve bebeğiniz için gerekli kan hücrelerinin desteklenmesini sağlar.
Somon, orkinos, alabalık ve sığır eti gibi besinlerde bulunan B12 vitamini, günde 2.2 – 2,6mg olarak alınmalıdır.

Yedinci Haftada Ne Alınmalı?

Yedinci haftada ne alınmalı olarak iyot almanız önerilir. Bu sayede hamilelik süresince tiroit hormonunun normal şekilde çalışmasını sağlayabilir; bebeğin beyin ve sinir sistemini destekleyebilirsiniz. Zira bunların gelişiminnde mineralin rolü büyüktür.
Peki, iyot hangi besinlerde vardır?
  • Yoğurt
  • Süt
  • Karides
  • Yumurta
  • Kremalı mısır
  • Kaşar peyniri
Bir gün içerisinde 150 ile 250mg almanız tavsiye edilir.

Bu haber 1469 defa okunmuştur.

YORUMLAR

  • 0 Yorum