Balık Tüketmenin Faydaları

Balık Tüketmenin Faydaları sağlıklı bir beslenme düzeni oluşturmak isteyenlerce oldukça yoğun bir şekilde araştırılan bir konudur.

Balık Tüketmenin Faydaları
27 Kasım 2020 - 10:49

Oldukça zengin bir besin içeriğine sahip olan balık günümüzde birçok kişi tarafından tüketilen bir besin kaynağıdır. Özellikle kış aylarında taze ve çok çeşitlilik gösteren balık, haftada en az 2-3 gün sofranızda yer vermelisiniz. Bunu sağlamanız gelişiminiz açısından oldukça önemlidir. Bundan dolayıdır ki, balığın faydaları oldukça çok araştırılan konular arasında yer almaktadır. Sizlerde balığın faydaları konusunda araştırma yapıyorsanız, detaylarına yazımızdan ulaşabilirsiniz. Sizlere bu yazımızda balık tüketmenin faydaları konusundan bahsedeceğiz.

Balık Tüketmenin Faydaları

Balık tüketmenin faydaları, insanların sağlıklı bir şekilde yaşamını sürdürebilmeleri açısından öğrenmesi gereken konular arasında yer almaktadır. Tüketiminin sağlık açısından oldukça çok faydalı olduğunu dile getirebiliriz. Sizler için balığın ön plana çıkan faydalarını başlıklar halinde listeledik.

Bağışıklık Sistemini Korur

Özellikle tam mevsimi olan kış aylarında tüketilen balık, içerdiği yağ asidi sayesinde bağışıklık sisteminizi güçlendirmek için son derece gerekli olan bir besin kaynağıdır. Balığın gribe ve enfeksiyonlara karşı vücudu koruduğu da bilinmektedir. Balık, haftada 2 kez düzenli olarak tüketmeniz gerektiğini vurgulamak isteriz.

Omega3 Deposu

Diğer hayvansal kaynaklı besinlerde bulunan doymuş yağ yerine, balıkta doymamış yağ asitleri denilen omega3 yağ asitleri bulunmaktadır. Omega3, vücudun üretemediği ve en fazla balıkta bulunan son derece faydalı bir yağdır somon, uskumru, sardalye ve ton balığı omega3'ten oldukça zengindir. Omega-3’tn faydası ise kalp ve damar sağlığını korumasının yanı sıra gözde sarı nokta hastalığı riskini de azaltır ve kan şekerinin düzenlenmesine yardımcı olmaktadır.

Zekâ Gelişimine Fayda Sağlar

İyottan zengin bir besin kaynağı olan balık zekâ gelişiminde önemli rol oynamaktadır. Öğrenme kabiliyetini arttığı görülmektedir. Özellikle hamileler için ilk üç ayda düzenli balık tüketen annelerin bebeklerinde öğrenme, algılama kavrama, tutma gibi el fonksiyonlarının güçlü olduğunu söyleyebiliriz. Balık tüketiminin aynı zamanda görme ve nörolojik gelişim yönünden de oldukça sağlıklı bir besin kaynağı olduğunu dile getirebiliriz.

Kalp sağlığını Korur

Balığın tam bir kalp dostu olduğunu söyleyebiliriz. Balığın içerisinde bulunan omega3 yağ asitleri kötü kolesterolü düşürürken iyi kolesterolü artırmaktadır. Balık tüketimi tansiyonu düşürerek çeşitli kalp rahatsızlığı hastalıklarının da önüne geçmektedir. Bunların başında ise, kalp yetmezliği, inme riski ve kanın pıhtılaşması gelmektedir. Balık tüketimi bu tip hastalıkların önlenmesi adına oldukça iyi bir besin kaynağıdır.

Kemikleri Güçlendirir

Balık tüketmek aynı zamanda kemikleri de güçlendirmektedir. Özellikle de kılçığı ile yenilen küçük balıklar kalsiyumdan yönünden oldukça zengin olduğu için kemiklerin güçlenmesini sağlamaktadır. Bu özelliği kemik erimesi sorunlarına karşı korucuyu bir önlemdir. Menopoz dönemindeki kadınlar ve yaşlılar bol bol balık tüketmeleri önerebiliriz.

Hücreleri Onarır

Protein vücut için çok önemli bir besin kaynağıdır. Balıkta kaliteli protein yağlarını oluşturmaktadır. Proteinden bahsedecek olursak hücrelerin onarılması ve yeni dokuların yapımı için önemli bir göreve sahip temel bir etkendir. Balık protein bakımından oldukça zengin olduğu için mutlaka tüketilmelidir.

Depresyondan Korur

Yoğun günlük yaşamın hareketliliğinde stres yerini depresyona bırakmaktadır. Bu durumda sizlere tavsiyemiz özellikle somon, uskumru ve ton balığı gibi yüksek oranda Omega3 yağ asitlerini barındıran balıkların tüketilmesi gerektiğidir. Bu balıkların depresyona karşı büyük fayda sağladığını söyleyebiliriz.

Balık Tüketmenin Faydaları

Balık tüketmenin faydaları hakkında sizlere yukarıda başlıklar halinde bilgiler vermeye çalıştık. Balık tüketmek ayrıca, Alzheimer riskini düşürmektedir. Çağımızın hastalığı olan ve gittikçe daha da sık görülür hale gelen Alzheimer’a karşı haftada en az 2 kez balık tüketmek büyük önem taşımaktadır. Balık yağının ve Omega3 yağ asidinin faydalarından biri de Alzheimer riskini düşürmesi olduğunu söyleyebiliriz. Bunca faydaya sahip olan balığın yeterli miktarlarda tüketilmesi insan sağlığı açısından oldukça önemlidir. Bunun yanı sıra balık tüketimi ile ilgili düşüncelerinizi yorum kısmından bizlerle paylaşabilirsiniz.

Bu haber 627 defa okunmuştur.

YORUMLAR

  • 0 Yorum