logo

reklam
10 Haziran 2018

“Bayramda hafif beslenin”

Bayramla birlikte yeme alışkanlıklarında yaşanacak değişikliklerle ilgili vatandaşları uyaran Diyetisyen Bengü Ünal, “Ağır gıdalara birden yüklenmek sağlıksal problemlere neden olabilir. Beslenmeye ani başlangıç yapmak yerine daha hafif başlangıçlar yapabilirsiniz. Eğer ağır başlangıçlar yapacak olursanız 3 günlük beslenmenizde vücudunuz yağlanma yapabilir” ifadelerini kullandı.

Diyetisyen Bengü Ünal, Ramazan ayının bitmesine az bir süre kala vatandaşları Ramazan ayında oluşan beslenme alışkanlıklarının arkasından bayramla birlikte normal beslenmeye geçerken yeme alışkanlıklarında gerçekleşecek değişimlerle ilgili uyardı.

Sabah sahur ve akşam iftar şeklinde olan öğünlerindeki beslenmenin sabah, öğle, akşam ve iki ara öğün beslenmeye dönüştürülmesi gerektiğini belirten Ünal, “Özellikle bayram sabahı yapılan kahvaltılarımızda sahurda tüketmediğimiz simit, poğaça ve börek tarzı besinler yerine daha hafif bir kahvaltıyla başlangıç yapabiliriz. Bu tarzdaki besin gruplarımız çok fazla yağlı ve karbonhidrat ağırlıklı olduğu için birden yüklenmek besin gruplarını almak sağlıksal problemlere neden olabilir. Örneğin mide rahatsızlıkları, hazımsızlık gibi. Eğer bayram sabahı kahvaltınızı zenginleştirmek istiyorsanız sebzeli omlet ve menemen tercih edebilirsiniz. Eğer bir dilim börek tarzında gıdalar alıp tüketmek istiyorum derseniz bir dilim ekmeğinizi besinlerinizden azaltabilirsiniz” şeklinde konuştu.

“BESİNLERİN PORSİYON DEĞERLERİNE DİKKAT EDİLMELİ”

Ünal, bayramda kalabalık aile sofralarında daha uzun vakit geçirileceği için masada bulunan tüm besin gruplarından çok fazla tüketildiğine dikkat çekerek, “Burada dikkat etmemiz gereken tabağımıza aldığımız besinlerin porsiyon değerleridir. Örneğin masada sarma bulunuyorsa bu sarmadan 4 tane yiyip bir dilim ekmeği azaltabilirsiniz. Bayram sonrasında ağır tatlı ve şerbet tercih etmek yerine sütlü tatlılar tercih edebilirsiniz. Fazla şekerli tatlılar yemek, kan şekerinin dalgalanmasına neden olur. Bu durum daha çok kalori almanıza ve yağlanmaya neden olur” dedi.

“HAFİF BAŞLANGIÇLAR YAPIN”

“Beslenmeye ani başlangıç yapmak yerine daha hafif başlangıçlar yapabilirsiniz” diyen Ünal, “Eğer ağır başlangıçlar yapacak olursanız 3 günlük beslenmenizde vücudunuz yağlanma yapabilir. Eğer bir dilim baklava illaki olsun ben yiyeceğim diyorsanız yaklaşık bir dilim baklavanız iki porsiyon meyve iki tane ceviz ve bir dilim ekmek yerine geçiyor. İki porsiyon meyvelerimiz de iki şeftali, 24 adet kiraz ve 4 adet kayısıya denk gelmektedir. Tabi ki bunlar mevsim meyveleri. Bunlardan hangisini azaltmak istiyorsanız listenizden çıkarıp bir dilim baklavayı tercih edebilirsiniz” ifadelerini kullandı. Buket Uşaklı

Share
126 Kez Görüntülendi.
#

SENDE YORUM YAZ